Abercrombie & Fitch gaat grotere maten aanbieden

Het “almost been hot” Amerikaanse merk Abercrombie & Fitch gaat zijn collectie in grotere maten uitbrengen om hun slinkende verkoop terug wat boost te geven.

Abercrombi & Fitch

Abercrombi & Fitch

Het merk is al meermaals bekritiseerd wegens het discrimineren van mensen met grotere maten, zowel door klanten als door personeel.

“In every school there are the cool and popular kids, and then there are the not-so-cool kids,” verkondigde CEO Mike Jeffries aan Salon.com in 2006. “Candidly, we go after the cool kids. Ons doelpubliek is het ‘All American” type, dat bij de favorieten hoort, degene die er goed uitzien, en een heleboel vrienden hebben.

Heel veel mensen passen gewoonweg niet in onze kleren en horen er ook niet in thuis. Sluiten we hierdoor mensen uit? Absoluut!

Vorige woensdag nog publiceerde het merk voor het zevende kwartaal op rij een verlies. Hierdoor hebben ze beslist zich minder exclusief te gaan profileren.

Ze starten volgende lente met het aanbieden van grotere maten in dameskledij, meer keuze in kleuren en voegen damesschoenen toe aan de collectie met de hoop, meer klanten terug te winnen die nu in gading vinden in het “trendier” H&M (Reuters).

 

 


fifthavenueuser

Een fashionable magazine met focus op glitter en glam. The Fashion APP is ontstaan door mijn bewondering voor alles wat behalve mainstream - 'luxe en fashionable' is. Chique, mooi om naar te kijken, bewonderingswaardige ontwerpen van de groten der aarde, zijn een trigger om te delen via The Fashion APP.....

Geef een reactie